پاردیکس
اتحادیه وبلاگ های Ubisaft و Konami
 
دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, :: 15:9 ::  نويسنده : اسپارو

Fifa Soccer 2010

بازی فوتبال همیشه طرفداران زیادی را در بین مردم کشورهای مختلف داشته است و داشتن طرفداران زیاد هم شرکت‌های مختلف بازی سازی را وسوسه می‌کند تا بازی‌هایی با این موضوع را بسازند . ولی تعداد معدودی از این بازی‌ها توانسته اند گیمرها را راضی نگه دارند و تنها ۲ بازی بزرگ وجود دارد که هرساله باید منتظر انتشار آنها ماند . این دو بازی FIFA 10 و Pro Evolution Soccer 2010 هستند .فیفا کار خود را از سال ۱۹۹۳ شروع کرد و هرساله پیشرفت‌های قابل توجهی داشت و تا سال ۲۰۰۱ هیچ رقیبی برای خود نداشت تا اینکه Konami با عرضه PES به عنوان یک رقیب جدید برای فیفا معرفی شد . PES هم هرسال بهتر می‌شد تا جایی که در سال ۲۰۰۶ توانست بر فیفا غلبه کند و برای اولین بار پیروز میدان بازی‌های فوتبالی شود . پس از شکست فیفا , مسولان تصمیم بر این گرفتند که تغییراتی را در جهت بهبود بازی اعمال کنند . این کار از فیفا ۰۶ شروع شد و هنوز هم ادامه دارد تا جایی که فیفا ۰۹ توانست به راحتی بر PES 2009 پیروز شود .اما تغییراتی را که در این چند ساله بر روی فیفا صورت گرفته در فیفا ۱۰ بسیار بیشتر شده و باید منتظر بازیی با کیفیت بالا و تغییرات زیادی نسبت به فیفا ۰۹ بمانیم .

Fifa Soccer 2010

گیم پلی
گیم پلی بازی شاهد تغییرات زیادی شده و به نظر همه ی این تغییرات باعث پیروزی دوباره فیفا بر PES خواهند شد . اولین قسمتی که به بازی اضافه شده بخش تمرینات یا ” Training Mode ” می‌باشد . در نسخه‌های قبلی این بازی چنین بخشی وجود نداشت . البته در نسخه‌های کنسولی بازی فقط شاهد یک بخش کوچک بودیم که یک بازیکن با یک دروازه بان شروع به تمرین می‌کرد ولی در فیفا ۱۰ می‌توان تیمی‌دیگر را دعوت به تمرین کرد و با آنها شروع به تمرین حرکات تاکتیکی جدید کرد .بخش HUD بازی که سیستم خستگی بازیکنان را نشان می‌دهد تغییراتی را به خود دیده است . البته مسولان چیز زیادی را درباره ی ان نگفته اند ولی امیدوارم که این سیستم بهتر شود و دیگر بازیکنان خیلی سریع خسته نشوند .سیستم آب و هوای بازی هم پیشرفت خوبی کرده است . در بازی می‌توانیم در روز یا شب , در هوای بارانی و برفی و … بازی کرد .

Fifa Soccer 2010

بازی در شب بسیار زیباتر و طبیعی تر به نظر می‌رسد . شما در بازی‌های معمولی توانایی این را خواهید داشت که آب و هوای بازی را انتخاب کنید و در شرایط دلخواه تان به مسابقه بپردازید . این امکان در نسخه‌های پیشین وجود نداشت .اسکوربورد و تایمر بازی هم دستخوش تغییراتی شده و این تغییرات باعث طبیعی تر شدن بازی شده است . در نسخه‌های قبلی در هنگام زدن ضربات ایستگاهی زمان متوقف می‌شد و این بازی را زیاد طبیعی نشان نمی‌داد . اما در فیفا ۱۰ در زمانهایی مانند زدن ضربات ایستگاهی زمان متوقف نمی‌شود و در عوض این زمان‌های تلف شده به زمان تلف شده ی بازی اضافه می‌شود .در فیفا ۱۰ حتی دروازه بان هم اخراج می‌شود ! در نسخه‌های قبلی اگر دروازه بان در حالت تک به تک بر روی بازیکن خطا می‌کرد بیشترین جریمه یک کارت زرد بود و در بعضی مواقع همان هم داده نمی‌شد . اما در این بازی امکان اخراج دروازه بان در چنین شرایطی بسیار بالا رفته .همچنین عکس العمل دروازه بان‌ها در برابر شوت‌های مختلف , متغیر است و بستگی به شدت و نوع ضربه عکس العمل متفاوت و بهتری را در برابر توپ خواهند داشت و زدن گل به آنها دشوارتر شده است .در بازی فیفا ۱۰ توپ‌ها سنگین تر شده اند و طبیعی تر جلوه خواهند کرد . البته امیدوارم که این سنگین شدن توپ‌ها بر روی سرعت بازی تاثیری نداشته باشد و بازی را مثل سری PES کند نکند .

Fifa Soccer 2010

شاید دلیل انتخاب فیفا برای بسیاری از گیمرها بالاتر بودن و سریعتر بودن بازی بوده است و اگر بازی سرعتش را از دست بدهد مطمعنا طرفداران زیادی را ناراضی خواهد کرد .ضربات ایستگاهی هم بهتر شده است . این قسمت که یکی از بزرگترین نقاط ضعف بازی در مقابل رقیبش بوده است در فیفا ۱۰ بهبود یافته است . در ضربات ایستگاهی علاوه بر شدتو قدرت توپ باید میزات کات توپ را هم مشخص کنید و توپ را به محل دلخواهتان شوت کنید . با این تغییر شاهد گل‌های زیباتری بر اثر ضربات ایستگاهی خواهیم بود .بخش Manager Mode هم که طرفداران خاص خود را دارد پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است . در این بخش می‌توانید مقدار بودجه ی باشگاه را مشاهده کنید و با استفاده از آن مسابقاتی دوستانه قبل از فصل انجام دهید . بازیکنان مورد علاقه ی خود را با دادن پول بیشتر پیشرفت دهید . استادیوم‌های بهترین داشته باشید و کارهای بسیار دیگر !در این بخش اگر بازی‌هایتان را خوب انجام دهید باشگاههای بزرگتر به شما پیشنهاد مربیگری می‌دهند و در عوض اگر با شکست‌های پیاپی مواجه شوید باشگاههای دسته پایین به شما پیشنهاد مربیگری را می‌دهند .دربی‌ها و شهرآوردها بسیار زیباتر و جذاب تر شده اند . مثلا اگر دو تیم بارسلونا و رئال مادرید با یکدیگر مسابقه بدهند در صورت گل زدن بازیکنان حرکات تحریک آمیز و تحقیر کننده انجام می‌دهند و اعصاب بازیکنان تیم مقابل را به هم میریزند .

Fifa Soccer 2010

گرافیک
گرافیک بازی در بخش کنسولی پیشرفت خوبی داشته است ولی نسخه ی PC نسبت به کنسول‌ها خوب عمل نکرده است . این تغییر در PC و کنسول‌ها را مسولان چنین توجیه کرده اند که اینکار را برای اینکه بازی بر روی سیستم‌های ضعیف تر هم قابل اجرا باشد انجام داده اند و این تفاوت بزرگ را اعمال کرده اند .جزئیات بسیار بالاتر رفته است و می‌توان این جزئیات را در بازیکنان و محیط استادیوم مشاهده کرد . در هوای سرد حتی شاهد بیرون آمدن بخار از دهان بازیکنان خواهید شد و یا در هوای بارانی لباس بازیکنان خیس می‌شود و اگر به زمین بیفتند لباس آنها کثیف می‌شود .بازی‌هایی هم که در شب انجام می‌شود شاهد نورپدازی زیبایی می‌باشد و استادیوم با نورافکن‌های بزرگ روشن شده است . البته این نورپردازی در روز به وسیله ی نور طبیعی صورت میگیرد . ولی بازی در شب بسیار زیباتر از بازی در روز خواهد بود .

Fifa Soccer 2010

صداگذاری
صدا در بازی فیفا همیشه خوب بوده است . صدای تماشا گران بسیار طبیعی خواهد بود و اگر بازی در زمین شما باشد تماشاگران تیم شما را تشویق می‌کنند و باعث تقویت روحیه تیمی‌شما می‌شوند ولی اگر بازی در زمین حریف باشد بر عکس خواهد بود .صدای گزارگشر هم که مثل همیشه عالی خواهد بود . تغییری که در این بخش اضافه شده است این است که در بخش Manager Mode گزارشگر درباره اخبار و شایعات و نتایج بازی‌های دیگر اطلاعاتی را می‌گوید و در نوع خود بسیار جالب می‌باشد .

دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, :: 15:6 ::  نويسنده : اسپارو

حدود سه هفته ی پیش مصاحبه ای توسط سایت VG247 با Simon Humber ،سازنده ی بازی FIFA World Cup 2010 انجام شده.با ما همراه باشید.



VG247:من یک اسکاتلندی هستم،بنابراین با افکار من آشنا هستید.اما آیا فکر می کنید انگلستان (تیم انگلستان) شانس بردن جام جهانی را دارد؟



Simon Humber:هیچ شانسی ندارد.



VG247:علاوه بر این،مطمئن هستم که همه می خواهند نظر شما را درباره ی موقعیت های گول زن چپ و راست بدانند؟



Simon Humber:خب،Johnson در حال حاضر در سمت چپ قرار دارد و Ashley در سمت راست قرار دارد،در غیر این صورت ما در حال مبارزه با زمان بزرگی هستیم.



VG247:پس.این بازی شماست.می توانید بگویید که چه چیزی پشت تصمیم های شما باعث شد تا یک بازی مخصوص برای جام جهانی تولید کنید و نه این که بازی را به صورت یک محتوای قابل دانلود در اینترنت قرار دهید؟





[تنها کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند]



Simon Humber:همان طور که شما با آن چه که می توانید با محتوای قابل دانلود بکنید محدود می شوید،نمی توانید یک تجربه ی واقعی جام جهانی را ارائه دهید و این امکان پذیر نخواهد بود.در واقع این می شود که شما همراه با 32 تیم ، در Stanford Bridge و در هوای برفی برای رسیدن به پایان جام جهانی تلاش کنید.و این تجربه ی کاملی نخواهد بود.جام جهانی بزرگترین رویداد ورزشی در جهان است.این وضعیت از 6 کاپ کنفدراسیون و 199 تیم وارد مسابقه ی اصلی و از این شرایط وارد شد.بنابراین،این ممکن نیست که این تجربه را در قالب دانلود بدست بیاوریم،حتی اگر خودمان می خواستیم.



VG247:چه مدت FIFA WORLD CUP 2010 در دست ساخت بود و چند باشگاه و بازیکن در بازی گنجانده شده اند؟



Simon Humber:بازی حدود 12 ماه در دست ساخت بود و 199 تیم ملی و در حدود 6,000 بازیکن وجود خواهند داشت.



VG247:آیا همه ی استادیوم های جام حهانی در بازی وجود دارند؟



Silmon Humber:همه ی استادیوم های جام جهانی در بازی وجود خواهند داشت و از همان شروع بازی باز هستند،از جمله Amsterdam Arena.هیچ آیتم قابل باز شدنی (همانند Kits) وجود ندارند،با این حال ما چند آیتم های قابل باز شدنی را داریم که در حال حاضر آن ها را مخفی نگه داشته ایم.





[تنها کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند]




VG247:می توانید تفاوت های اصلی در زمینه ی گیم پلی بین FIFA 10 و FIFA World Cup را به من بگویید؟



Simon Humber:ویژگی های جدیدی که وجود دارند دو دکمه ی کنترل هستند،معروف به Dad Pad.این به بازیکنان اجازه می دهد تا بازی برای کسانی که نمی توانند به طور معمول بازی بکنند قابل دسترس تر باشد.این کار به وسیله ی اختصاص دادن کنترل های اصلی به دو دکمه ی مورد نظر می باشد.بدیهی هست که این کار می تواند دارای دلهره ی کمتری برای کسانی که برای اولین بار بازی را تجربه می کنند باشد.Dad Pad در واقع راهی است که می توان با آن مردم را تشویق به امتحان بازی کشاند.مخصوصاّ کسانی که از جام جهانی لذت می برند و یا کسانی که سری های قبلی را بازی نکرده اند،برای این که FIFA برای آن ها پیچیده به نظر می آمد.این همانند راندن دوچرخه است،اول شما با استوار کننده (چرخ هایی که به پشت چرخ و به منظور تعادل دوچرخه برای خردسالان می بندند) شروع می کنید،و وقتی به ان عادت کردید آن ها را در می آورید.

یکی دیگر از ویژگی های جدید،ضربات پنالتی هستند.اولین چیزی که به این قسمت اضافه شده،خون سردی است که بوسیله ی یک Bar و با توجه به وضعیت افزایش و کاهش می یابد.بنابراین،پنالتی که در Final اجرا می شود بسیار سخت تر از پنالتی که در دور اول گرفته شده است.هنگامی که شما از تست تسلط (خون سردی) گذشتید،لازم خواهد بود تا قدرت ضربه ی خود را تعیین کنید و در همان زمان باید موقیع ضربه ی خود را با آنالوگ استیک تعیین کنید.هم چنین شما می توانید حقه هایی بزنید.به عنوان مثال می تواند دروازه بان را با لحظه ای مکث هنگام ضربه به طرف دیگر بفرستید.



[تنها کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند]




VG247:در هنگام بازی نسخه های جدید FIFA،به نظر می رسد که بیشتر مردم ویژگی های جدید بازی را به خوبی درک نکرده اند،آیا موردی وجود دارد؟



Simon Humber:من فکر نمی کنم این ویژگی ها را درک بکنند،تا وقتی که با خودشان بازی کنند.همان طور که می دانید،ما چند ویدئو را نشان دادیم تا ویژگی هایی را که به آسانی دیده نمی شوند را توضیح دهیم،با این حال بسیاری از تغییرات سخت هستند تا بلافاصله شناسایی شوند.بهترین راه برای کسی که بخواهد متوجه ی این تفاوت ها بشود،این است که اول World Cup را تجربه کنند و بعد به سراغ FIFA 10 بروند.من مطئمن هستم که شما این کار را هنگامی که من انجام بدهم متوجه می شوید.



VG247:چرا شما مردم را تشویق به خرید World Cup می کنید،در حالی که FIFA 10 را خریده اند؟



Simon Humber:برای این که FIFA World Cup بهتر از FIFA 10 است.هر محصولی که با ارائه می دهیم بهترین محصول است.ما قصد عرضه ی یک محصول که بدتر از نسخه ی قبلی خود باشد را نداریم.ما گیم پلی بازی را بسیار پیشرفته کردیم.مدهای بی شماری را دارا می باشیم.ما بازی خود را با فوتبال بین المللی و همراه با دو مد آنلاین جدید ،جام جهانی آنلاین و add-on لیگ آنلاین مناسب کردیم.حتی وقتی World cup تمام شد،رقابتی اضافه خواهد شد که گیمرهای حرفه ای عاشق آن خواهند شد.هم چنین ما داستان مقدماتی را داریم،و داستان فینال ها که می تواند در طول جام جهانی پخش شود.یکی از دیگر از تفاوت ها این است که بازی بسیار شگفت انگیز به نظر می رسد.بازی دارای ویبره (جنب و جوش) می باشد و بسیار رنگارنگ و خوب به نظر می رسد.

VG247:درباره ی FIFA 11 چطور؟آیا می خواهید ویزگی هایی که امروز ذکر شد را در بازی اصلی جای دهید؟



Simon Humber:متاسفانه نمی توانم درباره ی FIFA 11 نظری بدهم.برای کسب اطلاعات بیشتر باید صبر کنید.



[تنها کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند]


VG247:همه ی ما درباره ی مشکل مصدومیت دیوید بکهام آگاه هستیم،پس آیا او در بازی وجود خواهد داشت؟


Simon Humber:بکهام در بازی وجود خواهد داشت.او بخشی از بازی های مقدماتی است و بنابراین او در ترکیب پیش فرض وجود خواهد داشت.هنگامی که به May برسیم و ترکیب تیم ها را که 23 تا برای آفریقای جنوبی هستند را آپدیت کنیم،او به ذخیره خواهد رفت.او هنوز قابل استفاده می باشد.


VG247:و در آخر آیا حمایت هایی از ساپورت Natal و یا PlayStation Move در آینده انجام خواهید داد؟


Simon Humber:وقتی که هر یک از آن ها عرضه شدند ما فکر می کنیم که چه چیزی می توانند به تجربه ی فوتبال اضافه کنند.فکر می کنم چیزی که در رابطه با دستگاه سونی سخت هست،که به مقایسه ی آن و دسته ی Wii انجامیده،این است که نوع فوتبالی که ارائه می دهد چیز خاصی نیست.همان طور که می توانید از نسخه ی Wii نگاه کنید،بازی دارای arcadeier زیادی همراه با حرکات بزرگ و کار زیاد است.فکر می کنم در این جا تجربه ای متفاوت وجود دارد که در حال انتظار برای کشف شدن هست؛شاید،اما شخصاّ فکر می کنم که این سخت است تا آن را با بازی فوتبالمان مطابقت بدهیم.چیزی که می توانید به صورت بالقوه انجام دهید اضافه کردن مینی گیم ها،پنالتی ها و شبیه آن است،اما غیر از این مطمئن نیستم که چه کاری می توانید انجام دهید.

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Ubisaft and Konami و آدرس ubisaft.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 54
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 163
بازدید کل : 20260
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Susa Web Tools
Susa Web Tools